Om aan de steeds toenemende verwachtingen van je eindklant te kunnen voldoen, blijft Shopify mee nadenken over features, die je bedrijf ondersteunt in het verhogen van de service. Ontdek de nieuwe tool van Shopify: De Shopify inbox. Je kent ze wel: de chatbots en andere mogelijkheden, die in het oog springen bij het bezoek van een website. Ook Shopify is met een oplossing gekomen om klanten in direct contact te laten stellen met jou als bedrijf. Om online te groeien, hebben merken nieuwe manieren nodig om in contact te komen met potentiële en huidige consumenten. 

Hoe kan ik dit installeren?

Dankzij de nieuwe update van Shopify kan je dit zeer gemakkelijk terugvinden en installeren op jouw website. Ga in je Shopify back office naar sales channels en voeg Inbox toe. Deze zal nadien automatisch in je linkerkolom verschijnen. 

Stap 1: Ga naar je Shopify back-end en kies verkoopkanalen

Stap 2: Klik op aanbevolen apps en kies in onderstaande voor Shopify inbox:

Kan ik de instellingen aanpassen op maat van mijn bedrijf?

Nadat je dit nieuwe sales channel hebt toegevoegd kan je de instellingen aanpassen voor je webshop. De realiteit beperkt ons om altijd 24/24 aanwezig te zijn of om meteen een customer service team aan te nemen om aan alle klantvragen te voldoen. Hier biedt Shopify de instelling aan, om net zoals bij Whatsapp Business de klant te informeren dat je binnen een bepaalde tijdsperiode zal beantwoorden. 

Hierbij de instellingen die we aanraden om als volgt aan te passen: 

1. Pas het algemeen bericht aan, dat klanten te zien krijgen, om hen te informeren rond verwachte antwoordtijden.

2. Personaliseer het chaticoon en de kleur.

3. Stel enkele directe antwoorden in op veelgestelde vragen: waar kan ik mijn bestelling volgen, hebben jullie openingsuren,…

Voordelen voor mijn shop? 

  • Je zal al wel gemerkt hebben dat door het beantwoorden van vragen via Instagram DM, je de klant een persoonlijke service te kan bieden & de conversieratio mogelijks verhoogt. Klanten worden geholpen en krijgen het juiste advies van jou als merk. 70% van de klanten die starten met een chatsessie hebben ook een effectieve aankoopintentie. Indien ze toch ergens vast zouden zitten, kan je de conversiekans vergroten door hen op een vlotte manier bij te staan. 
  • Shopify zorgt ook voor een integratie met je social media kanalen. Zo kan je efficiënter werken, door je servicepunt met je klanten op 1 plek te centraliseren. Meer tijd voor jou om andere zaken te optimaliseren. Je kan dit aanduiden in de instellingen door een connectie te leggen met je andere apps. Je moet enkele stappen volgen en je messenger berichten van Instagram en Facebook komen rechtstreeks in je Shopify inbox terecht. Download de Shopify inbox app en antwoord je berichten van al je kanalen op 1 plaats! Efficiëntie loading…
  • Ook het retourpercentage wordt beïnvloedt door deze chatfunctie. Indien de klant zou twijfelen over een bepaalde maat, kan je hen bijstaan met direct advies. Zo belemmer je het feit dat klanten 2 maten bestellen van eenzelfde item. 
  • Je kan anywhere, anytime antwoorden op je klanten, omdat deze functie ook is ingecorpereerd is een Shopify inbox app! 
  • Transformeer ontevreden klanten naar tevreden klanten. Is er een probleem met je bestelling, is er een bepaald product toch niet meer op voorraad? Chat meteen met je klant en biedt hem/haar een kortingscode aan. Wedden dat ze hier zéér vrolijk van worden. 

This post is also available in: Engels