Herinner je ons artikel nog rond het aanmaken van je facebook & instagram shop? Net zoals je andere marketingkanalen, is het aangeraden om hier maand op maand de nodige verandering in te brengen. Hoe doe je dit praktisch? Lees hieronder onze tips & tricks met enkele voorbeelden uit de internationale wereld. 

Het is van uiterst belang om elke campagne door te trekken en constant na te denken over de verschillende touchpoints, die je klant uitvoert met je merk. Stel je voor, je lanceert volgende week je volgende campagne rond moederdag, zorg er dan ook voor dat je dit volledig doortrekt op alle customer journey touchpoints. Zorg voor een coherente boodschap overal waar je klant met jou in aanraking komt. Op je eigen social media, via je e-mailmarketing, via je google extensies, op je social media campagnes, maar ook op je facebook & instagram shop. Denk steeds 360° na over je marketingstrategie. 

Voorbeeld: H&M instagram shop verandert elke keer, wanneer ze een nieuwe collectie lanceren. 

Je facebook & instagram shop stel je op deze manier in. Van zodra deze is opgezet, kan je deze ook maandelijks gaan tweaken op basis van de verhalen, die je wil vertellen. 

Hoe ga je aan de slag om je shop aan te passen? 

  1. Ga naar je commerce manager
  2. Ga naar shops 
  3. Customize shop
  4. Pimp je eigen pagina door te kiezen voor collectie, product of grid

  5. Maak een nieuwe collectie aan, die past binnen het thema van je actie.

  6. Upload een mooie visual, schrijf je copy en lanceren maar! 

Facebook resultaat


Instagram resultaat

Tips om je productafbeeldingen te verbeteren

  • Wij raden je aan een resolutie van 1024 x 1024 pixels te gebruiken voor de beste kwaliteit. Als je afbeeldingen met een hogere resolutie wilt gebruiken, moet je er rekening mee houden dat de maximale bestandsgrootte voor productfoto’s op Facebook en Instagram 8MB per afbeelding is. 
  • Plaats jezelf in de schoenen van je klant – welke vragen zouden je klanten stellen over het product? Zorg ervoor dat je afbeeldingen benaderbaar zijn en deze vragen beantwoorden. 
  • Witte, gebroken witte en lichtgrijze achtergronden werken het beste voor de meeste producten. Maar belangrijker dan het kiezen van een achtergrondkleur is dat je eraan houdt.  Consistentie is de sleutel als het gaat om productfotografie. Dit geldt ook voor de achtergrondkleur van je foto’s.
  • Probeer je kleding te laten zien op modellen of plaats je producten in een context

This post is also available in: Engels