LinkedIn wordt steeds populairder en het aantal gebruikers neemt elk jaar aanzienlijk toe. Je kunt er delen, praten, reageren op berichten van anderen, en in contact komen met zakenmensen uit verschillende sectoren. In de eerste plaats is het een B2B social media platform, maar zowel B2B als B2C merken kunnen profiteren van het platform. Zoals Instagram staat voor het delen van foto’s, staat LinkedIn voor het maken van connecties. Waar LinkedIn bekend om staat is het organische bereik. Zelfs zonder geld uit te geven aan advertenties, zal je merk meer naamsbekendheid krijgen. 

Toch is er een addertje onder het gras bij het algoritme van LinkedIn. Gelukkig hebben de dotters een aantal tips om het algoritme te kunnen verslaan?  

Hoe dit aanpakken? Laten we beginnen met de volgende tips!

Kwaliteitsscores

LinkedIn werkt met scores. Wanneer je een post leuk vindt, een reactie plaatst of deelt, verdient de post punten. Aan de hand van die punten wordt het algoritme en de zichtbaarheid bepaald. Wat zorgt voor meer zichtbaarheid? 

  • Likes: 50 punten
  • Reacties: 100 punten
  • Delen: 25 punten

Zorg er dus voor dat je zoveel mogelijk reacties krijgt op je post door bijvoorbeeld: een vraag te stellen aan je community in je post.

Dwell Time

LinkedIn kijkt ook naar de “Dwell time”. Dit is de tijd dat mensen blijven hangen om je post te zien. Hoe hoger de verblijftijd, hoe beter en meer mensen de post zullen zien. Hoe kun je dit verhogen? Lees verder! 

Beste tijd 

Het eerste uur van je bericht is cruciaal. Je moet de timing van het plaatsen van je artikel overwegen. Hieronder zie je de beste tijden voor een post op LinkedIn.

→ Beste tijd: Woensdag tussen 8.00 – 11.00 uur

→ Tweede beste: Dinsdag – donderdag tussen 9.00 – 14.00 uur

Type content

LinkedIn geeft je meerdere soorten content om uit te kiezen. Maar welk type inhoud werkt het best? Posts met alleen tekst zorgen voor de beste resultaten, ze hebben 20% – 50% meer views. Zelfs tot 50% beter dan posts met tekst en afbeeldingen. Wanneer we kijken naar video posts, zien we dat deze 10% tot 40% minder views krijgen. Daarnaast is de kwaliteit van de video is erg belangrijk. 

Het platform geeft de laagste prioriteit aan link posts. De reden hiervoor? Ze willen de gebruikers op het platform houden. Ze krijgen tot 80% minder views dan andere soorten posts. Voor dit op te lossen zou je een artikel kunnen schrijven in het LinkedIn platform. Hierdoor kun je een volledig artikel plaatsen en de gebruikers in het platform houden. 

De best werkende posts zijn document posts of slideshows. Deze werken 50% tot 80% beter dan andere types. Deze posts worden hoog gewaardeerd door het LinkedIn algoritme omdat gebruikers langer aan de post blijven hangen waardoor de Dwell time hoger is. 

Als we kijken naar bedrijven die hun LinkedIn post organisch willen boosten, dan moet je je hele team de posts laten delen op hun persoonlijke LinkedIn. Daarnaast moet je elkaars shares liken en erop reageren zodat je posts een hogere score krijgen. 

Als je meer ideeën hebt over hoe je het LinkedIn algoritme kunt verslaan, deel dan je bevindingen! 

This post is also available in: Engels