E-mailmarketing is een zeer effectieve manier om zowel potentiële als bestaande klanten te bereiken en verbinden. Zeker met de verstrengde maatregelen rond privacy, is first-party data niet langer een nice-to-have.

Geïnteresseerd? Neem dan zeker dit artikel door en ontdek de belangrijkste redenen om te investeren in e-mailmarketing. 

  1. Hoge ROI: e-mailmarketing kent een hoge Return on Investment (ROI) in vergelijking met andere marketingkanalen. Zeker met de stijgende kosten van platforms zoals Meta. Hierdoor is het consecutief investeren in de uitbreiding van uw klantendatabase belangrijk, om zo maximaal nieuwe klanten te bereiken. Natuurlijk blijft een platform zoals Meta steeds belangrijk om nieuwe klanten aan te trekken om zo deze groep later via e-mailmarketing te retargeten.

  2. Directe communicatie: via e-mailmarketing kan u uw publiek direct aanspreken en bijbehorende strategie personaliseren.
    Zo kan u een sterke relatie opbouwen met uw klant, wat op zijn beurt leidt naar meer loyaliteit en verkoop. Om uw boodschap te personaliseren, adviseren we het gebruik van segmentatie, maar meer daarover later.

  3. Kosteneffectief: zoals vermeld is e-mailmarketing budgetvriendelijker dan andere marketingkanalen, zoals betaald adverteren. Dat omwille van de maandelijkse betaling in plaats van de afzonderlijke betaling per advertentiekost.

  4. Meetbaar: het meten en volgen van e-mailmarketing gebeurt gemakkelijk, waardoor bedrijven de doeltreffendheid van hun campagnes kunnen vaststellen. Als resultaat hiervan ligt het aantal datagestuurde beslissingen hoger.

  5. Automatisering: een groot voordeel van e-mailmarketing is automatisering. Dat bespaart u niet alleen veel tijd en moeite, maar helpt uw bedrijf ook het aantal conversies te maximaliseren.

Als gold partner van Klaviyo raden wij aan om dit platform te gebruiken, omwille van bovenstaande voordelen. Maar we horen u al denken: “Waarom zou ik Klaviyo in plaats van Mailchimp gebruiken?”. Laten we u dan snel informeren over alle voordelen van Klaviyo te gebruiken.

  1. Gebruiksgemak: het kan overweldigend zijn om Klaviyo voor de eerste keer te gebruiken, waardoor u zou kunnen denken dat het platform moeilijker is dan Mailchimp. In zekere zin klopt dit, maar als uw intentie is om uw e-mailmarketing te verbeteren, is Klaviyo de juiste keuze. Het platform biedt u veel extra functies, die gemakkelijk te gebruiken zijn.

  2. Klantenservice / ondersteuningssysteem: er werd al enkele keren gehint op het sterk ondersteuningssysteem van Klaviyo. Ze gebruiken meerdere trainings- en support pagina’s om u verder te helpen met al uw vragen. Vindt u niet direct het antwoord? Geen nood, Klaviyo biedt een live support chat (enkel betalende klanten) die je in rechtstreeks contact brengt met een Klaviyo agent. In 99% van de gevallen hebben zij een correct antwoord voor u klaar staan. Naast de chat en support pagina’s brengt Klaviyo u ook in contact met een community voor verdere begeleiding.

  3. Integraties: Klaviyo biedt integratie met heel wat andere marketing en ecommerce platforms. Denk bijvoorbeeld aan Shopify, Woocommerce, Magento, Meta, Google Ads, Referralcandy en nog veel meer. Dankzij deze integratie kan u gerichte e-mails versturen over je marketing ecosysteem heen om zo (1) verkoop te verhogen; (2) herhalingsaankopen te stimuleren; en (3) loyaliteit op te bouwen.

  4. Waar voor je geld: Klaviyo laat u enkel betalen voor het aantal betrokken e-mailcontacten en maandelijks verzonden e-mails. Er zijn eenvoudige manieren om uitsluitend in uw betrokken publiek te investeren, wat zorgt voor een nauwkeurige en overeenkomstige betaling.

  5. Automatisering: bespaar tijd door een van de vele opties toe te passen die Klaviyo biedt om uw e-mails te automatiseren in de vorm van flows. Een specifieke flow verstuurt een e-mail wanneer iemand een trigger activeert. Bijvoorbeeld een automatische e-mail sturen naar elke nieuwe abonnee op uw nieuwsbrief. Klaviyo biedt zowel de suggestie van meerdere automatiseringen, als de mogelijkheid om zelf een geautomatiseerde e-mail te bouwen.

  6. Segmentatie: aangezien Klaviyo gemakkelijk integreert met andere e-commerce & marketing platformen, bevat het platform veel informatie over uw klanten. Als gevolg hiervan kan u gemakkelijk toegang krijgen tot deze informatie om verschillende segmenten op te bouwen. Deze segmenten kunnen vervolgens gebruikt worden om meer gepersonaliseerde campagnes te versturen. 

In het algemeen kunnen we vaststellen dat zowel Mailchimp als Klaviyo handige platformen zijn om aan de slag te gaan met e-mailmarketing. Hoewel onze voorkeur uitgaat naar Klaviyo vanwege hun meer geavanceerde functies, ligt de keuze bij jou!

Bent u geïnteresseerd in e-mailmarketing en wilt u het eens proberen? Aarzel dan niet om ons als golden partner van Klaviyo te contacteren voor meer informatie!

This post is also available in: Engels