Het is al langer geen geheim meer dat wij fan zijn van Pinterest. Niet enkel omdat we ons hier uren in kunnen verliezen voor oneindige inspiratie, maar ook omdat het perfecte platform is om als eerste nieuwe trends te spotten. Benieuwd naar wat deze trends dan wel mogen en hoe jij hier op kan inspelen? Let’s go! 

Pop colours like never before

Knalkleuren als nooit tevoren

Na een twee jarig verblijf van Miss Rona, is het tijd om de bloemetjes weer buiten te zetten. En dat doen we met volle teugen, in een levendige & kleurrijke

 outfit. Denk aan regenbogen, opvallende blauwe tinten en colour blocking all the way. Hoe kan je als bedrijf inspringen op deze trend? Als modemerk kan je maar beter klaar zijn om veel kleur te gebruiken in je advertenties & te werken met je meest opvallende items. Vergeet ook de accessoires niet om het plaatje compleet te maken. Maar ook binnen de beauty-industrie kan je op deze trend inspelen. Deel de meest prachtige make-up tutorials die passen bij een kleurrijke outfit. En wees zeker niet bang om deze aan elk type persoon te richten: jong, oud, man, vrouw, jullie kunnen allemaal meedoen! En last but not least, voor alle interieurmerken die er zijn: laat je consumenten zien hoe je een neutraal interieur kunt opwaarderen met excentrieke kunst en decor in knalkleuren & leuke accenten. 

Check, please

Ken je het nog, het old-skool ruitjespatroon? Wel, daar zul je niet naast kunnen kijken in 2022. Want overal zullen ruiten te zien zijn, van je favoriete trui tot in je interieur. We zullen er allemaal voor bezwijken. Voor alle mode- en interieurmerken out there, het is tijd om je geruite items in de kijker te zetten. Sterker nog, maak ze hét IT-item van het moment.

A little luxe never killed nobody

Er is geen discussie over het feit dat we de laatste jaren meer tijd thuis hebben doorgebracht als voorheen. Dus het plannen van een (kleine) luxe make-over van je huis is zeker geen misdaad. En dan hebben we het niet alleen over het opknappen van je slaapkamer of woonkamer. Denk ook aan de kleine plekjes, van je toilet tot je washok. Maak van die kleine, vergeten plekjes juist de blikvanger van je huis. Voor alle interieur merken die er zijn, het is tijd om uw luxe items op de voorgrond te plaatsen. 

Dreaming in paradise

Een all-inclusive vakantie, waar je letterlijk geen vinger hoeft uit te steken – altijd welkom als je het ons vraagt. En blijkbaar zijn wij niet de enigen, want in 2022 willen we weer op reis naar de mooiste bestemmingen waar we zalig kunnen genieten. Maar je kunt op Pinterest al beginnen met wegdromen naar deze prachtige vakanties, toch? 

Heb je een bedrijf binnen de reisindustrie? Na twee sombere jaren is het jouw beurt om consumenten de mooiste & meest zorgeloze vakantiebestemmingen te laten zien. Laat ze letterlijk het water in de mond krijgen.  En wie gaat er nu op vakantie zonder een nieuwe outfit? Inderdaad, niemand. Als modemerk kunt u uw klanten helpen bij het uitzoeken van hun volgende favoriete vakantieoutfit. Bied je snelle verzending aan voor die last-minute trips. Vergeet deze USP zeker niet te benadrukken.

Always start from your customer

Geen trend maar wel een belangrijke aanpak die ervoor zal zorgen dat je content het altijd wint op Pinterest. Een consument zal zo goed al nooit onmiddellijk op zoek gaan naar één specifiek product of zelf naar de naam van jouw specifieke product via Pinterest. Dus hoe kunnen we ervoor zorgen dat hij wel bij ons terecht komt?

Wel, werk logisch en start vanuit algemene zoekopdrachten die bij je product passen. Verkoopt jij de must-have lamp van het moment die perfect zou passen in een Scandinavische woonkamer? Dan is dit het signaal om dergelijke algemene thema’s in de copy van je pins op te nemen. Bijvoorbeeld: hoe stijl ik mijn Scandinavische woonkamer? Wees de partner in de zoektocht van je klant naar zijn/haar ideale aankoop. 

Na het lezen over deze spannende trends, kunnen we niet wachten om er met uw bedrijf mee aan de slag te gaan. Geïnspireerd om ook het betaalde veld van Pinterest te verkennen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

This post is also available in: Engels