The Dot Academy

De toekomst van sociale media in het komende decennium

Sociale media is onmisbaar geworden in ons dagelijks leven.Hetzelfde geldt voor bedrijven, waar sociale media ook erg belangrijk is. Niet alleen is social media nuttig om een groter publiek te bereiken, direct in contact te komen met uw klanten, maar ook om een merk op te bouwen door het delen van informatie.  We kunnen de verschillende trends in de wereld van de sociale media niet bijhouden, maar dit zijn de voorspellingen voor het komende decennium. 

Meer zoekopdrachten

Het aantal zoekopdrachten via de stemmen neemt dagelijks toe. Voorspellingen zeggen dat 50% van de zoekopdrachten via spraakopdrachten zal verlopen. Dit betekent dat u de gegevens gemakkelijk kunt achterhalen met behulp van zoekopdrachten met afbeeldingen. Sommige essentiële social media-platforms zoals Snapchat en Instagram geven toegang tot de camera’s.Met behulp van deze camera’s is het voor u eenvoudig om spraakgestuurde content te uploaden. 

Meer social video’s

Tegenwoordig delen mensen meestal beelden of teksten op sociale media. Deze trend zal zich meer richten op het delen van video’s. Potentiële klanten vinden het meestal makkelijker om te begrijpen waar een bedrijf over gaat door video’s te bekijken in plaats van foto’s of teksten. Daarom gaat 56% van de klanten in contact met hun favoriete merken door hun video’s op social media te bekijken. 

VR en AR 

Dankzij de vele ontwikkelingen in de technologie kunnen gebruikers van sociale media met elkaar communiceren via toepassingen zoals AR en VR. Een van de bekendste voorbeelden is Snapchat Geofilters. Met behulp van de Snapchat-filters kunnen gebruikers specifieke video’s bekijken die op hun geografische locatie zijn gefilterd. Deze toepassingen zullen de gebruikerservaring verbeteren. Sommige bedrijven gebruiken deze applicaties ook om de verkoop van hun producten en diensten te stimuleren. In de toekomst zal dit ongetwijfeld ook gebruikt worden om producten of diensten te adverteren. Wilt u meer weten over VR en AR? Lees dan onze artikelen over visual commerce en AR-functies op Instagram! 

Mobiele Vs Desktop ervaring

Ook de groei van de smartphone is niet onopgemerkt gebleven. Gebruikt u uw smartphone evenveel als uw laptop? Of gebruikt u de ene meer dan de andere? Laten we je dagelijkse activiteiten en de tijd die je op je smartphone en je laptop doorbrengt eens vergelijken. Je krijgt een duidelijk overzicht van het idee waar we naartoe gaan. We besteden veel meer tijd op onze smartphones dan op onze laptop. Dit zal de komende tien jaar alleen maar toenemen. Het is cruciaal om uw website/sociale mediasite mobiel te maken.

Chatbots

Bij een bezoek aan een online webwinkel zien we dat de chatbox direct op de site verschijnt. Met behulp van deze chatbots kunnen bedrijven eenvoudig contact opnemen met hun klanten om een mogelijke oplossing voor hun problemen te zoeken. Aan de andere kant bezoeken klanten ook de pagina van een merk op sociale media waar we geen chatbots zien. Als klanten een merk willen bereiken op hun social media-accounts, zullen ze gebruik moeten maken van de messenger van deze social media-platforms. Dit gaat in de toekomst veranderen. Social media sites zullen de merken in staat stellen om chatbots te creëren in de platformen zelf. Op deze manier kunnen klanten gemakkelijk communiceren met het merk.