The Dot Society groeit uit naar de Nordics met Fastfine als eerste case.
Sinds 2023 werken we succesvol samen met Fastfine Belgium, de groep boven de restaurants V modern Italian in Antwerpen. Zij zijn onderdeel van de gelijknamige restaurantgroep in Zweden. Na de successen die we in Antwerpen samen behaalden, kwam al snel de vraag van het hoofdkantoor in Zweden, om ook de digitale marketing strategie uit te werken voor hun vestigingen in Stockholm, Malmö & Göteborg.
Doelstellingen
Het vergroten van merkbekendheid en het verhogen van reserveringen voor de drie Zweedse vestigingen van de FastFine-groep.
Aanpak
Een grondige digitaliseringsslag was de eerste stap. Samen met het Zweedse team hebben we de huidige data-inzichten geanalyseerd om hun marketinginspanningen te versterken. Uit deze analyse bleek dat hun focus tot dan toe beperkt was tot het posten op sociale media, zonder een onderliggende digitale strategie of datagedreven aanpak om beslissingen te ondersteunen. Daarom hebben we eerst de belangrijkste meetpunten, zoals reserveringen, geïmplementeerd en vervolgens een digitale strategie ontwikkeld. Deze strategie was gericht op het vaststellen van de juiste targeting en het creëren van een effectieve mediamix om zowel merkbekendheid te vergroten als reserveringen te stimuleren.
Strategie in detail
Het mediabudget werd verdeeld tussen higher-funnel-kanalen (met als doel kwalitatief verkeer naar de website te trekken) en lower-funnel-kanalen (gericht op het converteren van bezoekers naar reserveringen). Gezien de kern-doelgroep van 25-35 jaar, kozen we voor een social-first strategie, waarbij Instagram en TikTok centraal stonden.
Wij geloven echter niet alleen in de kracht van betaalde media en hebben dusdanig het interne team ook voorzien van de nodige tips en tools om hun social media accounts naar een hoger niveau te tillen. Hierdoor kunnen ze zelf virale content creëren en resultaten behalen.
Resultaten
Wat ons het meest trots maakt, is dat we – ondanks de uitdagingen van een nieuwe markt – erin zijn geslaagd om Fastfine groep intern te digitaliseren en anders te kijken naar digitale marketing. Ze beschikken nu over de juiste tools om hun eigen processen en toekomstige franchisenemers verder te ondersteunen. Bovendien zien we een maand-op-maand stijging van 30% in hun reserveringen.
What’s next
The Dot Society blijft het Fastfine team actief ondersteunen bij het verder vergroten van hun merkbekendheid in de Zweedse markt en het versterken van hun interne digitale vaardigheden. Zodra we in fase 1 een sterke merkbekendheid hebben opgebouwd, verschuiven we in fase 2 onze focus naar klantretentie en het ontwikkelen van langdurige relaties met hun doelgroep. Zo zorgen we ervoor dat niet alleen de zichtbaarheid groeit, maar ook de loyaliteit van hun klanten wordt versterkt.