Verder willen we in dit artikel nog extra tips geven om je wegwijs te maken in Facebook & Instagram om je nog extra voor te bereiden tijdens het feestseizoen. In het bijzonder zullen we concrete aanbevelingen geven op de volgende gebieden: 

  • Creëer ervaringen die boeiend en gemakkelijk shoppable zijn
  • Hoe kunt u winkelen zo naadloos mogelijk maken
  • Als u omnichannel bent: gebruik digitaal om klanten naar verkoop in de winkel te leiden met offline conversies

Maak ervaringen die boeiend en gemakkelijk te shoppen zijn 

  • Trek de aandacht van shoppers en creëer meeslepende ervaringen met Stories-advertenties. Dit zijn boeiende schermvullende advertenties met afbeeldingen, video’s of carrousels, die tussen Stories op Facebook, Instagram en Messenger verschijnen. Gebruik Ads Manager, om Stories-advertenties uit te voeren voor verschillende persona’s en meerdere advertentietypes en visuals te testen. 
  • Gebruik life shopping om het beste van de winkel online te brengen, door verkoop experts real-time advies, productdemo’s en retailtainment te laten geven. Dit is een spannende manier om nieuwe producten en beperkte aanbiedingen voor belangrijke winkelmomenten te promoten. Creëer anticipatie en opwinding voor producten met een beperkte oplage of kleine collecties die niet opnieuw in voorraad worden genomen met Instagram Drops. Kom tegemoet aan de eisen van een altijd-winkelende klant met kleine oplage lanceringen en verwachte releases om producten specialer en begerenswaardiger te laten voelen.
  • Gebruik Instagram Reels om drops aan te kondigen en je bereik naar nieuwe klanten uit te breiden. Haspels is een relatief nieuwe tool in Instagram en je zult beloond worden met extra bereik als je de plaatsing uitprobeert! 

Maak winkelen naadloos 

Help uw producten de juiste mensen te vinden. Dynamische advertenties van Facebook zijn ontworpen om de juiste producten aan mensen te koppelen, door automatisch producten weer te geven aan shoppers die interesse hebben getoond op je website, in je app of elders online. Upload een productcatalogus en stel uw campagne in. De prijzen en beschikbaarheid worden automatisch bijgewerkt. Update je facebook & instagram shops met de laatste aanbevolen feestcollectie en zorg ervoor dat je catalogus gelinkt is, zodat mensen meteen op de productpagina terechtkomen en zo de customer journey verkorten. 

Omnichannel aanbevelingen 

Met offline conversies kunt u mensen offline bereiken en advertenties weergeven op basis van de acties die ze in de winkel ondernemen. U kunt ook lookalike doelgroepen maken om Facebook-advertenties te leveren aan mensen die lijken op uw klanten in de winkel. Zorg ervoor dat je je google my business pagina bijwerkt met de laatste openingstijden en nieuwe berichten over je nieuwste aanwinsten en cadeau-ideeën. Verder, installeer knoppen op uw website om de navigatie naar uw winkel gemakkelijk te maken en op die manier kunnen we de navigatie naar uw winkel volgen. Last but not least kun je advertenties plaatsen met het doel om de route naar je winkel te maximaliseren. 

This post is also available in: Engels