Met 2022 om de hoek is het tijd om terug te blikken op het afgelopen jaar en wat een reis is het geweest! Wat markeerde onze agenda in 2021?
Net als in 2020 was onzekerheid één van de challenges in 2021. Van een lockdown-modus naar het opnieuw openen van alle deuren, onderging het consumentengedrag en ware rollercoaster rit. Van het bedienen van klanten voornamelijk via digitale touchpoints naar klanten die weer hunkerden naar ‘real life experiences en terug omgedraaid. Als zakenpartners zijn we erin geslaagd om flexibel en wendbaar te blijven en ons aan te passen aan de behoeften van de markt. Het herdefiniëren van onze digitale strategieën bij elke stap met een directe impact op de bottom line is waar het om ging en wat we succesvol blijven doen.
Met traditionele betaalde media kanalen die oververzadigd raken, werd het moeilijker om boven de massa uit te steken en exponentiële groeicijfers te realiseren. Het verkennen van nieuwe kanalen om onze merken extra bereik te geven, leidde ertoe dat we absolute Pinterest & TikTok masterminds werden. Zoals gezegd, volstaat het investeren in enkel betaalde media-acquisitie niet. We begonnen in 2021 data op een meer diepgaande manier te gebruiken, en slaagden erin onze klanten te begeleiden bij de uitrol van complexe maar impactvolle marketing automation en segmentatiestrategieën om zo tactisch te investeren in hun first-party data.
Wat nog leuker is en misschien een beetje tegenstrijdig, is het feit dat de onzekerheid ons ook eenheid heeft gebracht. Eenheid in onze sterke bedrijfscultuur; als een leger stonden we naast elkaar om elke uitdaging aan te gaan en elke kans te grijpen die ons werd toegeworpen. Maar ook eenheid in de sterke relaties met de klanten die ons vanaf het begin hebben vertrouwd en voor wie we door sterk samenwerken een snelle groei zijn blijven realiseren.
Met de groei van onze klanten hebben we zelf ook een hele rit achter de rug; een verdubbeling van ons team in slechts één jaar. Het onboarden van jonge ondernemende mensen die er dagdagelijks naar streven om onze klanten te brengen waar ze willen zijn, voelt gewoonweg fantastisch. Dankzij een ruggengraat van sterke bedrijfsprocessen en een open cultuur waarin het delen van kennis centraal staat hebben we het voor elkaar gekregen. Vandaag zijn onze Dotters meer dan klaar om de volgende bladzijde om te slaan.
We zijn ervan overtuigd dat expertise, passie, een kritische geest en wendbaarheid de hoekstenen zullen zijn van de successen in 2022, en moge dat precies zijn wat je van ons mag verwachten als groeipartner. Zet je schrap, 2022 komt eraan en wij zijn er meer dan klaar voor!
This post is also available in: Engels