Gebruik Instagram om je business te boosten! 
Is een Instagrampagina voor jouw bedrijf een nuttige tool of overbodig tijdverdrijf? Wij zijn ervan overtuigd dat Instagram for business in de nabije toekomst enkel aan belang zal toenemen en al zeker met de komst van direct shopping. Maar laten we even eerlijk zijn: een account optimaal beheren is een tijdrovende klus en vaak laten de resultaten laten zich af en toe aan de wensen over.
Enkele tips die je kunnen helpen om efficiënt gebruik te maken van Instagram.
 
1-2-3 handige tips over Instagram:
1= Schakel over op Instagram Business
2= Hashtags
3= Content
 
1. Stel een Instagram business account in
Met een Instagram Business-account kan je een ton aan informatie inwinnen zoals de demografie van je volgers, welk medium het beste scoort en op welke tijdstippen je het best post. Wetende wat er onder je publiek leeft, kan inzichten geven op welke content je verder moet focussen.
 
Hoe?
1. Ga naar je profiel en druk op de knop instellingen
2. Onder tabblad ‘Account’ kan je overstappen op bedrijfsprofiel
 
2. Hashtags, werken zij echt? JA!!!
Instagram fungeert steeds meer als een zoekmachine. Gebruikers zoeken steeds meer via hashtags om relevante adressen, uitjes & ideeën te verzamelen. Spoor verder je klanten aan om de unieke hashtag van jouw business te gebruiken. Instagram maakt gebruik van een algoritme om mensen met gemeenschappelijke interesses te verbinden. Jouw nieuwe klant kan zomaar naar jouw pagina worden geleid door een huidige fan.
 
TIP: repetitieve hashtags (DIT IS ECHT EEN LIFE HACK!)
Gebruik zo vaak mogelijk dezelfde reeks hashtags. Een lifehack om niet eindeloos te spenderen aan het uittypen onder elke post:
1. Ga naar Algemeen op je telefoon
2. Ga naar toestenbord
3. Ga naar tekstvervanging
4. Druk op het + symbool
5. Typ al je hashtags die je regelmatig gebruikt onder ZIN en maak een symbool onder TREFWOORD (vb: %!)
6. Wanneer je nu naar instagram gaat en onder je beschrijving %! typt, verandert dit automatisch naar je strategisch gekozen lange hashtags.
 
3. Engage met je volgers
Social media is een kanaal dat in twee richtingen werkt. We gebruiken social media om een connectie te maken met ons publiek, terwijl zij met ons connecteren. Indien je niet enkel focust op verkoop, maar voornamelijk op relatie, zal dit een positief gevolg hebben op lange termijn.
 
TIPS:
1. Antwoord op elke individuele reactie positief of negatief. Liefst met een volzin in plaats van enkel een thumbs up! 
2. Implementeer de beste foto’s van je fans in je eigen feed, zodat ook andere fans worden geïnspireerd om te posten. Vermeld deze ook altijd met een caption.
3. Stel vragen via Instagram stories en op je posts
4. In plaats van te focussen op kortingen, verzin leuke give-aways & contests.
 

This post is also available in: Engels