Van Performance Marketing naar een Doordachte Langetermijnstrategie: Het Succesverhaal van The Skateroom. 

In het jaar 2023 zijn wij een strategische samenwerking aangegaan met het gerenommeerde Brusselse merk, The Skateroom.  De uitdaging was helder: na een aanhoudende daling van de prestaties door een beperkte media-aanpak, was het tijd voor een nieuwe koers.

Doelstellingen:

Ons voornaamste doel was de omzet weer naar een voorgaande hoogten te tillen. De eerste fase richtte zich op het herstellen van het niveau van het jaar ervoor.

Aanpak:

Een grondige herziening van de digitale strategie was essentieel. In plaats van alle mediabudgetten in de lower-funnel en voornamelijk in Google te investeren, werd een evenwichtige aanpak geïmplementeerd. De oorspronkelijke See-Think-Do-Care funnel werd volledig herzien, met afzonderlijke KPI’s en doelstellingen voor elke fase. Naast lower-funnel,  hebben we geïnvesteerd in high-funnel activiteiten om nieuwe klanten aan te trekken in zorgvuldig geselecteerde markten. Er is meer nadruk gelegd op social media en strategische samenwerkingen zijn aangegaan met onder andere Jeff Koons, Nara en Jurgen Teller. Dit alles heeft bijgedragen tot een aanzienlijke groei in merkbekendheid. 

Strategie in Detail:

Het mediabudget werd verdeeld tussen higher-funnel (doel: aantrekken van kwalitatieve mensen op de website ) en lower funnel (doel: consument overtuigen om aan te kopen) kanalen met een duidelijke always-on campagne waarin hun bestsellers werden uitgelicht. Daarnaast werd bij elke nieuwe productlancering, ook nog een dedicated campagne opgezet waarbij tactisch werd ingespeeld op al reeds bewezen successen van de uitgelichte artiest. 

Resultaten:

Bovenstaande tweeledige aanpak (always-on + top topical) zorgde al na slechts 3 maanden dat we de neerwaartse trend terug konden ombuigen naar een jaarlijkse stijging. Momenteel zitten we terug op een 30% groei jaar op jaar. Dit door vnl in te zetten op een krachtige contentstrategie die significant heeft bijgedragen aan de algehele merkbekendheid 

What’s next?

Bovenstaande aanpak wordt ook in 2024 verder doorgetrokken en uitgebreid met nieuwe initiatieven, waaronder de lancering van een nieuwe website en de implementatie van marketing automation. De focus blijft daarbij scherp gericht op strategische markten, met een vastberaden streven naar jaarlijkse groei. The Skateroom blijft evolueren, en het avontuur gaat verder.

This post is also available in: Engels