Hoe Gofluo erin slaagde om met 100% online te groeien ten opzichte van vorig jaar (2020) door het bepalen en implementeren van de juiste online mediamix. Gofluo groeit snel en Julie Vets heeft een duidelijke visie waar ze met Gofluo naartoe wil voor de komende vijf jaar. The Dot Society werkt als strategisch online partner voor Gofluo en is verantwoordelijk voor het behalen van de  ambitieuze e-commerce doelstellingen door het verkrijgen van inzichten in de data, het opzetten van social media advertising en het bepalen van de volgende stappen.

Mission

Het begon allemaal met een duidelijke missie: hoe verban je al die lelijke fluo veiligheidsjasjes van de straat?

Julie Vets startte Gofluo 5 jaar geleden en kende een enorme groei in 2020 met een duidelijke visie, strategie & online marketing planning.

The Dot Society werkt sinds medio 2019 als strategisch partner voor Gofluo en ontwikkelde de online strategie voor 2019-2022 met duidelijke groeidoelstellingen. We werkten het betaalde mediaplan uit, bepaalden mediabudgetten en implementeerden de Facebook & Instagram advertenties.

Approach

Analyse van historische gegevens om inzicht te krijgen in de belangrijkste verkeersbronnen, demografische gegevens en gedrag van klanten.

Doelstellingen bepalen en mediabudgetten vastleggen die nodig zijn voor de betaalde kanalen. We optimaliseren de kosten per klik en de kosten per aankoop om de ROI te maximaliseren.

Het definiëren van de juiste persona’s, gebaseerd op leeftijd, locatie en interesse. Wij richten ons op verschillende soorten potentiële klanten in verschillende demografische gebieden op de juiste kanalen.

Met de hulp van het creatieve team van Gofluo, zetten we verschillende advertentietypes en copy op en testen deze om met de juiste boodschap de juiste klant aan te spreken in de juiste fase in de conversietrechter.

Allereerst hebben we een marketingstrategie voor Gofluo bepaald. Welke gegevens willen we van onze klanten? Wanneer willen we dat ze zich aanmelden? Hoe kunnen we de juiste segmenten definiëren? Welke geautomatiseerde flows willen we opzetten met welk type communicatie? Sinds Q4 2021 zijn de eerste flows live voor Gofluo en we zien nu al sterk stijgende resultaten.

Highlights

Groei (%) per land t.o.v. Y-1

ROAS

Julie Vets – Founder of Gofluo

“The Dot Society helpt me met de groei van onze online verkoop en onze naamsbekendheid om uit te groeien tot het go-to urban city brand voor alle fiets- of sportieve benodigdheden. In 5 jaar tijd willen we aanwezig zijn in meer dan 15 landen. Na het verzamelen van voldoende data in een voldoende aantal stedelijke steden in de wereld (van Boston tot Taiwan) zullen we samen onze strategie bepalen voor internationale expansie in 2022. “

This post is also available in: Engels